Odpowiedź na wszystko, czyli Google
Nie ma w tym nic dziwnego, że w takiej sytuacji nasze pierwsze kroki powinniśmy skierować do Googla. Oczywiście nie do siedziby, a wyszukiwarki internetowej :) Po wpisaniu nazwy firmy, wyskoczą nam nie tylko rekordy związane z tą frazą, ale również najprawdopodobniej, po prawej stronie zobaczymy wizytówkę owej firmy. Prócz istotnych informacji odnośnie pełnej nazwy firmy, godzin otwarcia, opinii itd. Możemy również znaleźć adres przedsiębiorstwa, a nawet naniesiony wskaźnik na mapkę! Wystarczy na nią kliknąć, a wtedy przejdziemy do usługi Map Google. Stąd już prosta droga, żeby trafić do siedziby firmy przy pomocy map i GPS. Niestety, nie zawsze po wpisaniu nazwy firmy od razu wyświetli nam się ta właściwa. Czasem fraza może być nieostra lub zawierać błąd, w takim przypadku Google powinien podpowiedzieć nam najlepsze rezultaty, wśród których, z całkiem dużym prawdopodobieństwem znajdziemy ten interesujący.
Strona firmy
Kolejnym dobrym pomysłem na znalezienie informacji o tym, jak dojechać do firmy jest odwiedzenie strony internetowej takiej firmy lub jej profili w mediach społecznościowych typu Facebook lub Instagram. W pierwszej kolejności, musimy jednak znaleźć taką stronę WWW lub konkretny profil w Social Mediach. W tym celu po prostu wpisujemy nazwę firmy jako frazę wyszukiwania w Googlach. Pokażą nam się wtedy wyniki, które przekierują nas do odpowiednich treści. Zastanawiacie się pewnie, dlaczego więc nie skorzystać z informacji, które od razu podsyła nam popularna wyszukiwarka (czyli opisane we wcześniejszym akapicie)? Niestety, informacje zawarte w wizytówce Google nie zawsze są aktualne lub czasami siedziba firmy jest źle umieszczona jako „pinezka”.
Gdy powyższe zawodzi...
Co w przypadku, gdy powyższe wskazówki nie pozwoliły nam na znalezienie właściwego adresu przedsiębiorstwa? Taka sytuacja jest raczej mało prawdopodobna, ale jeżeli do niej doszło to możemy być pewni – nie jesteśmy w niej jedyni! W takim przypadku powinniśmy odwiedzić fora internetowe. Może ktoś miał podobny problem i właśnie tam go opisał? Możemy również postarać się o zawężenie wyników wyszukiwania. W tym celu najprościej jest wpisać w Google: „nazwa firmy+lokalizacja” lub „nazwa firmy+siedziba”.